Маленька практика вартує великої теорії

Ось вже три тижні триває педагогічна практика у студентів четвертого курсу спеціальності «Початкова освіта» ОС «Бакалавр»  педагогічного факультету Мукачівського державного університету на базі ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 м. Мукачева.
Майбутніми вчителями початкової школи було організовано та проведено навчальні заняття з учнями 2-го та 3-го класів з таких предметів: українська мова, математика, літературне читання, природознавство, «Я у світі», трудове навчання, образотворче мистецтво, у ході яких студенти-практиканти Рябець Діана, Нікіпело Діана та Шклянка Анастасія  з великою відповідальністю та старанністю використовували різноманітні традиційні та інноваційні методи і методичні прийоми навчання школярів.
Однією з важливих складових цієї практики є і організація виховної роботи у початковій школі. Тому проявити свої вміння та знання щодо організації виховної роботи з молодшими школярами студенти також мали можливість.
Так, студентка-практикантка Шклянка А. разом з учнями 3-А класу організувала для всіх учнів початкової школи лялькову виставу за мотивами казки «Коза – дереза». Під час перегляду театралізації молодші школярі вчилися розпізнавати добро і зло, дружбу і взаємодопомогу, підступність і брехню. Підсумовуючи цей виховний захід, класний керівник зробила акцент на важливості у житті справжньої дружби, добрих справ та застерегла маленьких глядачів від поганих поступків.
Студенткою ПО-41 Рябець Д. у 3-Б класі цікаво було організоване спортивне свято «Мамо, тато, я – спортивна сім’я», в якому були поєднані як естафетні змагання на швидкість і спритність, так і різноманітні розваги. Слід відмітити, що завдання виконували всі – і студентка-практикантка, і класний керівник, і учні, і їх батьки. Учасники зробили максимум для того, щоб спортивні змагання сімей стали веселими і справедливими, а головне – відбулися у дружній та позитивній атмосфері.
Отже, педагогічна практика є необхідним компонентом освітнього процесу, впродовж якого проходить поєднання теоретичних знань з практичною діяльністю в якості педагогів; надає можливість студентам надбати перший педагогічний досвід з урахуванням їхніх власних професійно спрямованих інтересів, прихильностей і можливостей.

Л.М.Фенчак, кандидат педагогічних наук, доцент,
кафедра теорії та методики початкової освіти МДУ